Wat zijn de voornemens van ondernemers voor 2021?

Stuur ons een bericht


We proberen binnen 2 werkdagen te reageren.
Verder gelden deze spelregels.
Annuleren
? Contact
19-01-2021

Wie in januari 2020 een goed voornemen had, heeft dat door corona ongetwijfeld moeten bijstellen of laten varen. Durven we het dit jaar toch weer aan?

Rob Banken | Banken Champignons | Wijchen

'Energie steken in persoonlijk contact'

 

'Mijn goede voornemen is om meer tijd en energie te steken in persoonlijke aandacht. Meer dan in 2020 mogelijk was, terwijl er júist veel druk was, vanwege COVID. We hebben zakelijk een goed jaar gehad, met successen en prima prestaties. Daar wil je dan persoonlijk met zakelijke relaties, familie en vrienden bij stilstaan.. Maar ja, je mocht elkaar nog niet eens de hand geven. We hebben ruim 10 procent meer omzet gedraaid, omdat verse paddenstoelen een gezond en populair product zijn en supermarkten ook goede zaken deden. Nou, dan wil je de transporteurs bedanken, de mensen van de opslag, de leveranciers, ga maar door. Ik had schouderklopjes willen uitdelen, mensen willen omhelzen, delen in de vreugde. Hetzelfde geldt voor de jubilarissen die we vorig jaar hadden. Die verdienen dat ook en dat ga ik dit jaar inhalen. Ik vrees alleen dat het pas de tweede helft van 2021 wordt.'

 Wolter Smit | TOPdesk | Delft

'Milieu en diversiteit krijgen nu echt mijn aandacht'

 

'De Black Lives Matter beweging heeft vorig jaar veel losgemaakt in mijn bedrijf. Van medewerkers kreeg ik de vraag of ook wij onze website op zwart konden zetten. Dat zette me aan het denken. Onze kantoren in Londen en in de VS zijn 'gekleurd', maar hier in Nederland is daar echt geen sprake van. Mijn goede voornemen is daarom om diverser te gaan werven. De mensen die bij ons werken en niet wit zijn, voelen zich thuis, bleek onlangs uit een enquête. Maar ze vragen zich terecht af of het niet anders kan. Ik wil bijvoorbeeld zorgen dat zij meer in hun eigen netwerk gaan kijken naar toekomstige collega's. Ook het milieu is een punt van aandacht. Thuis eten mijn gezin en ik biologisch. Waarom dan niet in onze kantine? En waarom zijn onze auto's niet elektrisch? Dat ga ik onder de loep nemen. Ik wil meer verantwoordelijkheid nemen. Latent zat dat er altijd wel in bij mij, maar de actiebereidheid is nu een stuk groter.'  

Esther Raats-Coster | Investeerder | Leiden

'Meer richten op groen ondernemerschap'

 

'Allereerst hoop ik natuurlijk dat iedereen dit jaar weer veilig kan gaan werken en dat het vaccineren een succes wordt, zodat we het virus achter ons kunnen laten. We hebben een vreselijk gek jaar achter de rug, maar volgens mij is het juist van het grootste belang dat we leren van wat er allemaal is gebeurd. Voor mij betekent dat, dat we meer aandacht moeten hebben voor groen ondernemerschap. Begrijp me niet verkeerd, zakendoen is uitstekend en goed voor de economie, maar laten we het meer doen met het oog op mensen en met aandacht voor de aarde. Daarom ben ik er ook zo trots op dat ik betrokken ben bij een windmolenpark. Het gaat echt om win-win; geld verdienen is prima, maar met het grotere geheel voor ogen. Ja, COVID gooide veel overhoop, maar het heeft mij ook laten zien dat het in de wereld gaat om verbinden. Mensen bij elkaar brengen, of dat nou persoonlijk of online is. Ook daar wil ik me het komende jaar op richten.'

 

Op de hoogte blijven van onze beste artikelen? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.

 

Pascal Theunissen
redacteur Forum
070 349 0161
Judith Katz
eindredacteur Forum
+31 70 3490 162