Strak gedekte tafels, 184 aanstormende multiculturele talenten en 23 werkgevers. Als die samen dineren, gebeurt er ineens iets bijzonders. Het Diversiteit Diner als nieuwe vijver om te vissen naar divers talent. ‘Verder kijken dan je neus lang is, begint hier.’
De zaal in de Amsterdamse RAI loopt vol. Het jong talent – keurig in pak, jurk en veel glanzende hoofddoeken – neemt aarzelend plaats. Is dit de juiste tafel? Achmea, Deloitte, Rijkswaterstaat, Unilever? De namen van mogelijke toekomstige werkgevers staan op bordjes op de tafels. Warme handen worden geschud, servetten op schoten gelegd, glazen water gevuld.
Diversiteit Diner: netwerk vergroten
De jonge controller Selim (28) schuift aan tafel bij PVH, het moederbedrijf van de merken Tommy Hilfiger en Calvin Klein. Hij heeft al een baan, maar het Diverseit Diner leek hem een mooie kans om z’n netwerk te vergroten. Netwerk, het is een term die die avond veel zal vallen. Naast hem zit Charise (26), student interculturele communicatie, zij hoopt vanavond met een stageplek naar huis te gaan en heeft zich goed voorbereid. ‘Het is een internationaal bedrijf en dat spreekt me erg aan.’