BOL.COM

Stuur ons een bericht


We proberen binnen 2 werkdagen te reageren.
Verder gelden deze spelregels.
Annuleren
? Contact

E-commerce

MKB-Nederland en bol.com werken samen om ondernemers in de non-food detailhandel te ondersteunen bij het opzetten of verbeteren van hun online verkoopstrategie. Behalve online informatie en tools wordt ook gekeken naar advies op maat.

Online winkelen was al met een enorme opmars bezig, maar sinds de coronacrisis en de voortdurende lock-down gaat dat versneld. MKB-Nederland maakt zich zorgen over de toekomst van de fysieke detailhandel en dan met name over kleine winkeliers die het nu extra zwaar hebben. Om hen te helpen bij hun online verkoopstrategie heeft de ondernemersorganisatie een kennispartnerschap gesloten met bol.com. Doel is om in samenwerking met de betrokken branches ondernemers meer (gratis) inspiratie en informatie te bieden.

 

De samenwerking is concreet uitgewerkt in het project 'Online meer verkopen'. Het project is vormgegeven in diverse initiatieven. Enerzijds bieden we een scan die ondernemers met kennis en inspiratie helpt hun e-commerce strategie te bepalen en online meer te verkopen. Daarnaast stellen we in samenwerking met brancheorganisaties INretail en Vakcentrum persoonlijke adviesgesprekken en gratis toegang tot een groot aanbod van uiteenlopende e-commerce tools en ondersteuning ter beschikking. De rol van bol.com bij dit project betreft de financiering. Er worden geen contactgegevens gedeeld met bol.com. Het aanbod van advies, coaching en trainingen worden verzorgd door onafhankelijke marketing- en communicatiebureaus met kennis van de branche en digitalisering, die zijn geselecteerd door Vakcentrum, Inretail en MKB-Nederland. In totaal is voor 600.000 euro aan adviesuren beschikbaar.