11 MEI, 2021 • Nieuws

Nieuw project MKB-Nederland ondersteunt ondernemer bij online verkoop

Nieuw project MKB-Nederland ondersteunt ondernemer bij online verkoop

In samenwerking met Vakcentrum en Inretail gaat MKB-Nederland ondernemers in de non-food retail op grote schaal en doelgericht ondersteunen bij de ontwikkeling en groei van hun online verkoop. Dat doet de ondernemersorganisatie als antwoord op het toenemend aantal vragen van ondernemers en de behoefte aan advies op dit terrein.

Via www.ondernemen.nl/onlinemeerverkopen biedt de ondernemersorganisatie hen nog meer kennis, inspiratie en aanvullend vouchers voor gratis advies en begeleiding op maat. MKB-Nederland verwacht met dit initiatief honderden ondernemers snel en persoonlijk van hulp te kunnen voorzien.

 

Invullen online scan

Ondernemers in de non-fooddetailhandel kunnen op de website ten eerste een scan invullen die aangeeft hoe ze er digitaal voor staan en die helpt hun e-commerce strategie (nader) vorm te geven. Vervolgens krijgen ze gratis toegang tot een groot aanbod van uiteenlopende tools, tips en tricks.

 

600.000 euro aan adviesuren

Als de uitkomst van de scan en de beschikbare tools nog niet de gewenste ondersteuning bieden, kunnen ondernemers een voucher aanvragen voor kosteloos advies op maat. Zij kunnen daarvoor kiezen uit coachings- en trainingspakketten ter waarde van maximaal 1000 euro. Advies, coaching en trainingen worden verzorgd door onafhankelijke marketing- en communicatiebureaus met kennis van de branche en digitalisering, die zijn geselecteerd door Vakcentrum, Inretail en MKB-Nederland. In totaal is voor 600.000 euro aan adviesuren beschikbaar.

 

Samenwerking

Het nieuwe project ‘Online meer verkopen’ vloeit voort uit de samenwerking met bol.com die MKB-Nederland eerder dit jaar al aankondigde en die zich richt op het opzetten en verbeteren van de online verkoopstrategie van mkb-ondernemers in de detailhandel. De rol van bol.com bij dit project betreft de financiering.  

 

Opmars online versneld

Zowel MKB-Nederland als de betrokken brancheorganisaties zien al enige tijd een toename van het aantal hulpvragen van ondernemers op het gebied van digitalisering en online verkoop. De opmars van online winkelen is door de coronacrisis alleen maar verder versneld en de ondernemersorganisaties maken zich zorgen over de toekomst van de fysieke detailhandel als die daar niet in meegaat. Dat geldt te meer voor kleine winkeliers die het nu extra zwaar hebben. Doel van de samenwerking met bol.com en dit project is om juist hen te ondersteunen bij het opzetten en verbeteren van hun online verkoopstrategie.

detailhandelonlineretail