Training over (online) consumentenrecht

Stuur ons een bericht


We proberen binnen 2 werkdagen te reageren.
Verder gelden deze spelregels.
Annuleren
? Contact
14-10-2019

Ondernemersorganisaties MKB-Nederland en VNO-NCW organiseren samen met het ministerie van Economische Zaken een training over het actuele consumentenrecht. Kennis over consumentenrecht kan ondernemers helpen hun klantenservice te verbeteren. Dit voorkomt onnodige discussies, klachten en geschillen en vergroot het vertrouwen van consumenten in bedrijven.

 

Precontractuele informatie

De training leidt branches en bedrijven langs de belangrijkste onderdelen van het huidige consumentenrecht: de verplichte precontractuele informatie, bijvoorbeeld op een website, het herroepingsrecht van de consument bij koop op afstand, remedies en garanties in geval van defecte goederen, oneerlijke handelspraktijken en oneerlijke bedingen in overeenkomsten en tot slot buitengerechtelijke geschillenbeslechting en online geschillenbeslechting.

 

Zelf training geven

De training maakt onderdeel uit van het Europese opleidingsprogramma Consumer Law Ready, dat ontwikkeld is om de kennis over consumentenrecht binnen het midden- en kleinbedrijf (mkb) te vergroten. Deelnemers aan deze training krijgen niet alleen korte cursus consumentenrecht, maar ontvangen ook online materiaal om zelf voorlichting of training te geven aan ondernemers in het mkb, zoals handboeken, presentaties en quizzen, waar het eigen logo op geplaatst kan worden.

 

Datum

Maandag 28 oktober van 14.00 uur tot 15.30 uur.

 

Plaats

De Malietoren, zaal 756, Bezuidenhoutseweg 12, Den Haag.

 

Kosten

Deelname is kosteloos.

 

Aanmelden

Graag tijdig aanmelden. Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

Lees meer over